Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 25 Chateau de Porcien - Reims 40 km totaal 699 km

3 juni Dag 25
Chateau de Porcien - Reims
40 km totaal 699 km

Na ons bad ritueel, zij we gisteren weer de supermarkt in geslopen en voer gehaald. Bij terug komst even gezellig met Anneke zitten kletsen samen met haar man zijn ze ervaren wandelaars en dit is de tweede keer dat ze de tocht helemaal loopt. Ze komen uit Kortenhoef en zijn ook 10 mei vertrokken. Ons onderkomen is weer tiptop in orde, wat is dit een mooi systeem je meld je op een bepaald punt, betaald dit keer 20 euro voor 2 personen je wordt ingeschreven en krijgt een code om binnen te komen. En hebt bijna alles tot je beschikking en super schoon. Dus warmt de magnetron de hap op (is Simon ook het vertrouwen in zijn keukenprinsje kwijt). Na een smakelijke hap voer gaan we even op rust. De wekker staat op kwart over 5, We willen in een keer door naar Reims. We hopen dat Anneke vannacht niet te veel last van ons heeft gehad. Als wij ons met ons logge lijven omdraaiden gaf dit nogal wat herrie, het viel ons een béétje tegen dat ze ons om zes uur niet uitzwaaide. Dus na het ontbijt de kilometertrappers aan. We willen vandaag naar Reims, dit is 38 km en dan nog naar ons verblijf. Het is vandaag alleen maar kilometers weglopen, we zijn de laatste dagen te verwend met de routes, zo dat we deze maar saai vinden. Het is allemaal veel vlakker en weer heel veel graan . De laatste weg net voor Reims een landweg een rechte streep van 5 km. Maar hier kwam toch ook een eind aan en je moet wat over hebben voor een rustdag. Die we morgen hier hebben. Om kwart over 3 melden we ons bij René ( allo, allo) in de kathedraal, die ons aan een stempel en een overnachtingsplaats helpt. Rond de kathedraal worden groots ingehaald door een enorme mensen massa, sommige zelfs verkleed (of was het iets met Jane d'arc).We worden bij het betreden van de markt gefouilleerd hier is men nog goed alert in verband met aanslagen. Op weg naar ons bedje nemen we nog even een pint op het terras. Dan inchecken en op rust voor het voer. Dus weer bijna een dag om, nou doei he.

O ja, nog maar weer eens een complimentje we vinden het geweldig dat jullie ons volgen. Leuk zijn ook de reacties, dat ik niet alle vragen beantwoord is dat dit mij een béétje te veel tijd kost. Dank jullie wel

Janet

Hoe kunnen ze jou nou fouilleren.??
Jij komt toch altijd heel betrouwbaar over.?
Geniet van jullie vrije dag en neem er maar eentje op. ?? Proost jullie hebben het verdiend.?

Leif

Magnetron???? Echt??? Wat is er mis met wokken?

Duimen omhoog Yvon en dinges

Anneke

Hoi Simon en Henk
Jammer het was me te vroeg om jullie uit te zwaaien. Het was leuk om nog een afscheidsbriefje van jullie te vinden. Misschien zien we elkaar morgen weer on Reims, zoniet: Bon Camino

Hendrike

Gelukkig had je al een beetje ervaring met aangehouden worden door de politie: Italianen, (geen)geld, wc-papier, moet ik nog meer zeggen?
Fijne rustdag mannen!

Voy con Dios

Luxe badkamer! Bedjes iets minder (meer iets uit een Penitentiaire Inrichting :-)). Jullie redden je wel, "op rust" vind ik nog steeds een mooie algemene uitdrukking. De reden dat wij jullie blijven volgen dat is omdat jullie dit blog nu al onvergetelijk hebben gemaakt. We zijn niet nieuwsgierig, maar we willen wel graag alles weten. :-)

Voy con Dios