Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 33 Eaux-Puiseaux - Vezannes 38 km totaal 935 km

11 juni Dag 33
Eaux-Puiseaux - Vezannes 38km
Totaal 935 km.

De eigenaresse van de camping / B en B wil bij het inchecken wat extra verdienen, we hebben 1 kamer voor 2 personen geboekt voor 57 euro, zij wil ons 2 eenpersoons kamers voor 96 euro aansmeren, als we daar niet intrappen wordt ze nog zuurder dan ze al was. We kopen een brood waar je achteraf een raam mee kan in gooien en Simon zoekt er paté bij, dit duurt even en dit staat madam niet aan en wil ons gelijk naar de kamer brengen, wij laten ons niet opjagen en het humeur wordt er niet beter op. Uit eindelijk 9,60 euro voor brood en paté betaald (handig als zondags alles dicht is), gaan we naar de kamer waar alles tiptop in orde is. Er staan ook Nederlanders op de camping we maken een praatje met een man uit Son en Breugel, deze is in februari met zijn vrouw richting Portugal vertrokken en gaat nu voor de drukte uit weer naar huis. Op de kamer staat een tv, Simon hoopt dat hij formule 1 kan kijken maar dat valt tegen. Het eten steenbrood met paté vult wel, hierna een bakkie. De eigenaar van de camping die wel goed gehumeurd is en behulpzaam belt voor ons voor een overnachtingsadres voor morgen. Na een goede nacht om 7 uur ontbijten, om 5 voor 7 is er nog niemand te zien dus zet ik de koffie die klaar staat maar aan, er komt ook niemand dus zelf maar regelen wat achteraf ook de bedoeling is (maar vertel het dan even). Om half acht op pad de route gids gaf ons vandaag maar 1 uur extra omlopen. Voor de rest ging het goed.
De route was al lang 33 km en die 5 km extra is dan mooi meegenomen. We liepen over het algemeen over vlak terrein met af en toe een klim, langs dorpjes zo leeg en oud, dat wij denken dat hier de antidepressiva is uitgevonden. De huizen die nog worden bewoond, zouden bij ons onbewoonbaar verklaard zijn, met af en toe een uitschieter met een heel mooi huis. Verder voert de route ons door stukjes bos en af en toe een glooiend landschap. Het weer was vandaag jasje aan jasje uit (en voor jaap de regenbroek blijft uit anders waren we nog steeds onderweg) en de laatste 2,5 uur was het weer warm. Uiteindelijk komen we in Vezannes aan waar we vriendelijk ontvangen worden in een B en B. Na een biertje even liggen en een verhaaltje tikken.
Morgen weer verder.

Rob

Siemon heeft niks gemist zoals Henk altijd zegt kampioenschap achter er elkaar aan rijden
Gr Rob en de rest

Alex

Gelukkig kwam de ware aard weer naar boven van de gemiddelde Fransoos ?....

Annelies Beijer-Meereboer

Af en toe de tranen van het lachen hoe jullie de belevenissen vertellen....heerlijk.

Aart Schouten

Mannen, niks aantrekken van die zure Fransen, maar genieten van het mooie Frankrijk.
Geniet nog steeds van jullie mooie foto's en verhalen. Succes.

Gerrie schipper

Wat een belevenis Simon Gr van ons

Voy con Dios

En weer twee Nederlanders die als "zuinig" bekend staan in Frankrijk. Ik kan me het gesprek tussen mesjeu en madaam du camping al helemaal voorstellen. :-) Leren jullie wat mooie Franse woordjes bij, mannen?

Jaap

Het is toch wel wat met jullie. Hoe kan het nou toch zijn dan zo'n anders altijd lieve madam zo zuur gaat kijken en jullie ook nog een steenbrood aanbiedt? Raar hoor. Dat jouw regenbroek uitblijft is wel mazzel, Henk. Dat kost per keer wel een uur, maar is wel lachten. Geniet van jullie reis. Het gaat als een speer zo te horen.