Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 36 Vezelay rustdag totaal 993 km

13 juni Dag 36
Vezelay rustdag
Totaal 993 km.

Het is hier gezellig, er zijn meerdere pelgrims, dus een gezellige boel. Onder andere 2 Nederlanders jan en piet. Piet is de fietser van de twee en gaat door tot Santiago de Composte?la en voor Jan de wandelaar is dit voorlopig het eindstation en pakt hij het pad later weer op, later meld Thomas zich een Duitser die ook thuis is gestart en doorgaat naar Santiago de Composte?la en ook aan een rustdag toe is zijn eerste in 23 dagen.Het is hier een kerkelijk onderkomen, en er wordt gevraagd of we de pelgrims zegening willen ondergaan, Simon stemt gelijk in en drijft daarna de spot met mij ( dit is pas de eerste keer deze reis dat dit gebeurd of ik ben de tel kwijt), dit zal vrijdag plaats gaan vinden. Na aankomst wat te bikken gescoord wat we zelf op kunnen warmen hier. Dit onderkomen heeft naast de slaapzalen, mannen en vrouwen apart, ook een gezamenlijke ruimte om te eten en te koken. Wat de meesten erg prettig vinden, nadeel er is hier 1 kleine supermarkt, en je raad het al voor de prijs van de boodschappen kan je bijna uit eten gaan. We liggen al voor 9 uur onder de wol daar we het koud hebben, ik denk dat dit door het weer van vandaag komt. Morgen geen wekker maar we zullen wel wakker worden van vertrekkende pelgrims. Dit valt erg mee om kwart voor zeven het eerste gestommel, gekraak van tassen en het geluid van sluitende fietstassen. Eerst even een bakkie gedaan en nog effe liggen, hierna mijn wasje gedaan, tas maar weer een keer helemaal leeg. Dan om kwart voor 10 weer koffie met een ontbijtje. We proberen een overnachtingsadres voor morgen te vinden dit vlot nog niet helemaal. Ondertussen vraagt men nog eens of we de pelgrims zegen willen ontvangen er word bijverteld dat dit vrijblijvend is, dus zien we er maar vanaf, Simon heeft toch zijn grapjes al gemaakt. Dus dan het stadje maar even in en middag- en avondvoer scoren, na een heerlijk broodje besluit Simon ook maar een was je te doen. En zowaar opa gaat op middag tuk, toch effe een klein half uurtje een uil geknapt, hierna maar weer eens een bakkie koffie gedronken, en dan het moet er toch van komen de basiliek bezocht. Deze is indrukwekkend en dan te bedenken dat er al een groot deel van verdwenen is. Ik mis de pracht en praal en glas in loodramen, toch is het een enorm gebouw voor zo een klein stadje. We merken aan de verschillend onderkomens dat dit een echte pelgrims plaats is. Hier vandaan starten veel hun tocht en stoppen hier om hem later weer op te pakken. Zo dat was hem voor vandaag, morgen weer verder.

Reacties

Reacties

Nel van es

Jongens ik geniet alle dagen van jullie verhalen Super.

Voy con Dios

Ik vraag me af of ik jullie via internet kan zegenen. You'll never walk alone, mannen!

Voy con Dios

Ik vraag me af of ik jullie via internet kan zegenen. You'll never walk alone, mannen!

Dave

Mooie verhalen.
Respect voor jullie mannen!
Zet hem op!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!