Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 43 Issoudun - Deols 32 km totaal 1207 km

21 juni Dag 43
Issoudun - Deols 32 km
Totaal 1207 km

We balen een beetje als we op de kamer komen, er is namelijk geen waterkoker. Dit houd in dat we zonder koffie op pad moeten morgen, dit is nu al niet goed voor het humeur (Wat denk je dan hoe dat morgen is). Eerst maar even badderen en het haar in de krul, en daarna maar even de stad in waar we al snel een kroegje vinden en na de koffie ons dik verdiende biertje drinken. Terug naar ons kerkelijk onderkomen, dit is eigenlijk gewoon een hotel, en niet zo een kleintje ook als we aankomen staat er net een gezelschap van een man of 50 bij de balie. Wij gaan naar ons broodje en weer op tijd plat. Morgen half zes de wekker. Na een goede nacht, pakken we de tassen in, drinken 2 bakkies uit de automaat en gaan richting bakker. De lunch en ontbijt to go gekocht en nu maar de sokken er in.
Het is nog lekker loop weer en na negen km, vraagt Simon aan een mannetje of die misschien heet water voor ons heeft, en zo waar dit mannetje vliegt voor ons. Na hem vriendelijk bedankt te hebben zoeken we een plekje en drinken een heerlijk bakkie, het humeur klaart ook gelijk weer op. Terwijl we koffie zitten te drinken komt er nog een pelgrim aan, dit blijkt de man te zijn van de Russische die we gisteren in de Mac ontmoet hebben. Deze Fransman hoopt eind van het jaar de papieren in orde te hebben en dan maar Rusland te emigreren. Na de koffie nemen we afscheid. De route vandaag is wat afwisselender dan gisteren. Hoewel het warmer is dan gisteren maakt de wind die om 10 uur opsteekt het tot redelijk wandelweer. We komen rond 3 uur op bestemming aan en halen de sleutel bij het touristenbureau en gaan naar ons onderkomen. Waar als we naar binnen gaan aangestaart worden door 3 paar ogen, er blijkt hier de Albanees gezin te huizen, waarschijnlijk emigranten. We geven maar een handje, de zoon spreekt wat Engels maar blijft vaag. Uiteindelijk krijgen we twee bedden toegewezen en zien we het verder wel. Mooi tot morgen maar weer.

Foto's komen morgen.

Voy con Dios

Hoe gaat het met Frans spreken, heren? Redden jullie je daar, of kun je al een goed gesprek voeren?

Wim van Hest

Een zin die je zeker van pas kan komen is deze: Salut comment vas-tu, la bière froide ? ( Hallo hoe gaat het, staat het bier koud? )