Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 45 Velles - Gargilesse-Dampierre 34 km totaal 1262 km

23 juni Dag 45

Velles -Gargilesse - Dampierre 34 km
Totaal 1262 km.

Wat een ruimte hier, een slaapvertrek is nog groter dan de hele oppervlakte van gisteren. Na de rust even de foto's op het blog gezet en de kaart bijgewerkt, is alles weer voor de bakker. Als we het dorp qin gaan neem ik de verkeerde sleutel mee en gooi de deur dicht. Simon is zo bij de hand, dat hij er aan de denkt dat we het raam van de badkamer open hebben gezet en loopt zo weer terug naar binnen, dat komt goed af. Dus effe een loopje, we kunnen nog ergens 6 eitjes kopen, en een biertje op een terrasje, de cirkel is weer rond. Terug een lekkere warme hap gemaakt, koffie toe. En er is weer feest natuurlijk, de school voert natuurlijk speciaal voor ons een uurtje met muziek en dans op, met alle ouders langs de kant ziet het er gezellig uit. Na het kopje, weer op rust. Wekker krijst om half zes. Dan maar opstaan koffie zetten eitje koken, Ontbijten en rond zessen op pad. Wat een verschil met gisteren, wat een goede nachtrust niet kan doen. Ook het weer zit mee zo een 23 graden en een licht briesje. De route wordt na gelang het later wordt steeds mooier. Het landschap begint weer glooiend te worden met mooie uitzichten, hier worden we blij van. Onderweg gebeurd er weinig het is rustig op het pad, af en een toeterende auto, waaruit vriendelijk gezwaaid wordt. Hier weten ze de pelgrim ( of is het de moderne zwerver) wel te waarderen. Rond een uur of half drie komen we in Gargilesse-Dampierre aan. Wat is dit een leuk plaatsje! We worden vlotjes geholpen en kunnen een prachtig onderkomen betrekken, we moeten alleen nog even naar het gemeente huis om te betalen. Hierna even lekker op rust en jullie een beetje op de hoogte houden.

Foto's komen hoop ik morgen met beter internet.

Jannie

Het is genieten van jullie verhalen! Succes verder en wat verloopt het voorspoedig!
Wat knap/leuk om de energie en het oog te hebben om onderweg zulke mooie foto's te maken!