Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

27 juni Dag 49

Rusdag Chatelus le Marcheix
Totaal 1333 km

27 juni
O ja gisteren zijn we gebeld door Els en Cor, mijn oude buurtjes. Deze zijn in de buurt en willen ons ontmoeten. Na verteld te hebben waar we eindigen, rijden ze onze richting op. Het verblijf moeten we delen met Ingo de 83 jarige Duitser die de laatste 10 jaar heel Europa door gewandeld heeft.Ook komt Susie nog aanwaaien ook een Duitse, deze vrouw loopt in haar eentje naar Santiago de Compostella. Onze Duitsers gaan morgen weer verder.
We krijgen een Appie, Els en Cor zijn om half zeven op de camping. Na het eten lopen we de 400 meter naar de camping. Els is jarig, na haar gefeliciteerd te hebben gaan we aan de koffie. We zitten gezellig voor de caravan, Simon krijgt bevroren karbonade op zijn enkel samen met een sausje (of was het toch een zalfje). Na een paar biertjes en een heel gezellige avond lopen we om 11 uur naar ons onderkomen. Van ochtend beginnen de Duitsers om een uur of 7 te rommelen. Wij gaan er even later uit en doen een bakkie we hebben met Els en Cor afgesproken samen te ontbijten dus langs het winkeltje en met stokbroden, jam en eieren lopen we de camping op. De Nederlandse koffie is al klaar wat smaakt zo een bakje dan toch weer geweldig lekker. Simon wil verband middelen halen in het dorp dit moet besteld worden en dit duurt 48 uur waarop Els en Cor aanbieden met ons naar Limoges te rijden zo gezegd zo gedaan. Simon gaat langs een fysio therapeut en komt bedompt naar buiten, er was iets gebroken, Wij met ze alle in mineur. Om te kijken hoe erg het is gaan we langs het ziekenhuis, waar een foto uitwijst dat er 2 haarscheurtjes zitten en de enkel is dubbel verzwikt. Hij komt met een brace naar buiten, welke hij als we niet lopen om moet hebben. Dus vooral opgelucht we kunnen weer proberen verder te gaan. We Besluiten, morgen nog een rustdag te houden en dan weer verder te lopen. Wat hebben we het verschrikkelijk getroffen met Cor en Els, ik zal niet weten wat we zonder hun hadden gemoeten. Zij hebben ons er zowel fysiek en mentaal door geholpen. Wat een geweldig stel is dit voor ons. S'avonds word er lekker voor ons gekookt.

Morgen maar weer verder.

Janet

Blij wat te horen. Ik begon me al zorgen te maken omdat het zo stil bleef. Top van Cor en Els,heerlijk om weer wat bekends om jullie heen te hebben. Goed dat jullie nog een rustdag nemen. Zet hem op maar weer. X

jan

Komt goed Simon

Tonnie

Henk en Simon, ik zit hier met Susi en Ingo in een pelgrimsherberg. Wat een toestand zeg. Ook namens de Duitse vrienden hier heel veel sterkte toegewenst. Hopelijk gaan we jullie weer op de route zien. Wij lopen vandaag naar Limoges

Annelies Beijer-Meereboer

Simon, beterschap met je enkel. Wat hadden jullie een mazzel dat Els en Cor jullie zo geholpen hebben. Succes mannen, ik ga er van uit dat ik de komende dagen weer kan genieten van jullie verslagen en foto's.

Anita Roozendaal

Wat vervelend voor Simon, extra rustdag prima idee. En fijn de hulp uit onverwachtse hoek?