Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 56 La Coquille - Sorges 29 km totaal 1468 km

4 juli Dag 56

La Coquille -Sorges 29 km
Totaal 1468 km

Als toetje vandaag maar een Magnum, we hebben wel eens minder geluncht. Het wachten duĆ¼iuuurt lang, we zitten samen met de Frans/Rusische pelgrims op het terras en dus ook in de herberg. Ook is er nog een Fransman Serge bijgekomen dus bijna weer vol in het boetje. Om 7 uur is het aan tafel, we krijgen hier een warme hap. De gastheer Michel trakteerde ons op salade met brood, pasta met zalm, en als toetje de keuze uit pruimen taart of een chocolade toetje. Als tegen prestatie mogen wij met zijn vijven afwassen. Na het eten krijgen we nog een koppie toe, dus is het feest weer compleet. Na zo een 2 uur getafeld te hebben zoek iedereen zijn kooi op, morgen ochtend ontbijten we met zijn allen om 6 uur. Na het ontbijt is de afwas weer voor ons en om 6:40 gaan we op pad. De reis gaat vandaag maar Sorges, ongeveer 30 km. De route valt ons niet mee, hebben wel eens meer variatie gehad. Het weer is vandaag ook Frans, wat inhoud dat de regen die om 11 uur zal vallen om 12 uur valt. Hoe kan je dan zeggen hij woont als een God in Frankrijk. Onderweg komen we Serge tegen, Serge kan je een hele aardige bijna zwerver noemen. Het is eigenlijk een heel gelovige dakloze en is altijd onderweg. We delen de vroege lunch met hem en hij bid voor Simon zijn enkel. Na de lunch zeggen we gedag, Serge is al uitgelopen voor vandaag en wij moeten nog 11 km. Ondanks het het Franse buitje zijn we weer te vroeg op bestemming, vandaag moeten we meer dan 2 uur wachten, dit doen we met een koude cola, liggend in een park. Hier dus maar het verhaaltje typen en morgen weer verder.

Gisteren heb ik de hulp troepen geprezen maar met het schaamrood op de wangen ben ik toen de aller eerste vergeten. Misschien kunnen Jan en Sjan me nog vergeven,

Voy con Dios

De foto's kunnen zo in het boekje "Koken met Henk en Simon". :-) Ziet er erg goed uit mannen en het is jullie gegund. Ik heb eerder vermeld, dat er meer beschermengelen op jullie pad komen en gelukkig hebben jullie je ogen open en een mooi contact gehad met Serge.

Jan

Henk en Simon we weten toch wel dat jullie onze hulp gewaardeerd hebben. Daarvoor hoeven we echt niet genoemd worden.
PS. Stuur maar een regenbuitje naar Nederland. Hier is het kurkdroog!!!

Jaap

Jullie verhalen lezen is echt een feestje. Succes met wandelen mannen en Simon, jij sterkte met jouw enkel. Ik hoop dat je veel steun hebt aan de nieuwe schoenen en aan Henkie.

Annemiek Vrolijk

1468!!
Dat heb ik vandaag ook gelopen.. oh nee dat zijn stappen.