Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 61 Port Sainte Foy et Ponchapt - Saint Fermé 24 km totaal 1586 km

9 juli Dag 61

Port Sainte Foy et Ponchapt - Saint Fermé 24 km
Totaal 1586 km


Simon gaat F1 kijken, dus kan ik lekker zonder tas het leuke stadje aan de overkant even in en wat foto's nemen. Als ik terug kom is het kwart voor vier, om
4 uur is madam er al, ze van de tijd. Ze heeft de wind er onder Loopt overal om te zuchten, en gedraagd zich als een bitch tegen ons.
Serge verteld dat overal de prijzen omhoog gaan, dit viel mij ook al op deze stond ook 2 euro goedkoper in de app, voor ons maakt het niet uit die twee euro maar voor Serge is het wel 20 procent. Na de bad rituelen, gaan we om voer en belanden in een pizzeria, waar we even zo een aangeklede pannenkoek naar binnen werken samen met een biertje. We lopen voldaan terug naar de gite waar we na de koffie de lakenstraat opzoeken. Serge ligt al heel snel een heel bos om te halen met een kettingzaag, Simon zucht en vlucht naar de andere kamer. Zelf blijf ik liggen het maakt namelijk niet uit of ik van Serge's, Simons of mijn eigen gesnurk wakker word. We gaan van morgen iets later weg het was wel erg lang wachten gisteren. We lopen vandaag lekker het is wel warm maar we hebben er weinig last van. Als we aan onze tweede koffie zitten komen er twee pelgrims aanlopen. Die ik Peppie en Kokkie noem het Zijn Fransen en de oudste heeft een soort matrozen hoedje op, wij schatten deze goedgemutste man op ongeveer 75 jaar, zijn metgezel is aardig jonger en heeft het Kokkie postuur (of was Peppie nu de dikste). Na wat grappen over en weer maar wel tussen de serieuze zaken door vervolgen Peppie en Kokkie hun pad. Wij vinden het prachtig ongeveer 75 jaar en vol humor in het leven staan en nog Engels praten ook. We zijn even goed vroeg op bestemming, waar we zo waar gelijk naar binnen kunnen. We worden vriendelijk ontvangen met een biertje, door het beheerders echtpaar. Na het inschrijven, even met het badeendje stoeien en de was in de wasmachine. Na het ophangen van de was op rust.

En tot morgen maar weer.

Reacties

Reacties

Tabitha Spek-Huykman

Goed bezig weer mannen.
Respect hoe jullie het allemaal voor elkaar krijgen.
Succes met de rest van de reis ;-)

Marietje

Fijn dat het zo goed gaat. Ik lees nu al een tijdje mee, maar heb tot nog toe niet gereageerd. Geniet iedere dag van jullie belevenissen en fotos. Veel plezier nog!

Janet

Wat een gesteun en gekreun. Geef je dan niet op voor een slaapplaats.
Maar goed jullie kunnen er om lachen,dan doe ik dat ook maar.
Succes!!!!?? Voor jullie beide.

Tonnie

Hoi Henk en Simon, ik ga morgen naar Bazas waar ik twee dagen blijf. Mooi te horen dat het goed met jullie gaat. Wellicht tot ziens gauw

Jan

Geweldig dat het zo goed gaat. Kanjers!! Blijf genieten!!!

Aart

Mannen nog steeds veel respect, ga zo door, en geniet ervan.

Janet

Swiebertje oké. Maar dan wil ik wel een foto van Swiebertje met een echte knapzak.?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!