Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 69 Saint Palais -Saint Jean Pied de Port 29 km totaal 1814 km

17 juli Dag 69
Saint Paleis- Saint-Jean-pied-de-Port
29 km Totaal 1814 km

We zitten vandaag in een oud klooster, het is weer netjes voor elkaar. Wat heb je eigenlijk maar weinig nodig om je te redden onderweg. Ons belangrijkste dingen zijn een Bed en een waterkoker.
Na lekker gebadderd te hebben doen we maar weer een bakje, als we koffie zitten te drinken arriveert Marie ook. Simon heeft voor morgen rookwerk nodig (ook beter voor het humeur), dus het stadje maar even in, we nemen één biertje spreken we af maar we treffen Claus natuurlijk op het terras en je raad het al één wordt meer. Als we al een tijdje zitten schuift ook Marie aan en het wordt laat eten. Na het eten nog maar een bakkie en dan naar de lakenstraat.de wekdienst belt ons om vijf uur wakker. We kunnen ontbijten (goed geregeld), de tafels zijn gister avond al gedekt. Na het geweldige Franse ontbijt, stokbrood met jam, vertrekken we om 6 uur. We beginnen met een klim beloond met een mooi uitzicht. Na een kleine afdaling krijgen we de klim van de dag voor de kiezen, deze is erg pittig met een slecht pad maar de uitzichten vergoeden alles. De hele dag is de route prachtig en als we Saint Jean Pied de Port naderen zien we opeens een tiental pelgrims, of ze uit de lucht komen vallen. We eindigen om twee uur in Saint Jean Pied de Port. Dit is weer een mijlpaal voor ons, we zitten nu ongeveer op twee derde van de route. Dus daar hoort een biertje bij, welke we op een leuk terrasje nuttigen. Hierna op zoek naar een onderkomen voor twee dagen, wat bij het tweede adres lukt. Na betalen effe gouw een bakkie, en dan op rust.

Dus morgen weer verder.

Jan Stevens

In de voorbereidingen zo vaak genoemd Saint Jean Pied de Port
En nu zijn jullie er na 1800 km !!
Nog een goede 900 km te gaan Op de Camino Frances zullen nu wel vele pelgrims onderweg zijn dus dat worden weer vele en leuke ontmoetingen
Neem de tijd en GENIET want voor jullie het weten staan jullie voor de kathedraal in Santiago de Compostela
Als jullie tijd hebben loop dan beslist door naar Finistera en Muxia, een mooie plek om jullie Camino af te sluiten
Maar eigenlijk is een Camino nooit ten einde Dit is een ervaring die jullie het hele verdere leven meedragen
Succes op het Spaans gedeelte en niet vergeten om in Melide pulpa te eten en in Santiago bij Petiscas tapas
Buen Camino

Voy con Dios

Vanuit Nijmegen na de eerste wandeldag de warme groeten!

Anita Roozendaal

Ook van mij vanuit een warm Nijmegen de groetjes ook hier een welverdiend biertje na de 1ste dag wandelaars vertroetelen. Zo richting bed de wekker staat om 2.30 uur?

Arjen

Goed bezig mannen!
Ik ben trots op jullie ?
Ik volg jullie mooie verhalen en Henk ik moest weer even aan je denken toen we weer aan de Opperdoezers zaten die Roland had meegenomen. In september gaan we nog weer ff bbq’en want het is wel saai zonder waterplanten. Zo genoeg over het lekkere eten?Veel succes met de 3e helft ?en groeten vanuit een zonnig Rugen ?

Evelin und Jo

Hallo ihr Beiden, nun seid ihr ja schon fast in Spanien. Wir wünschen euch viel Glück und viel Spaß auf dem weiteren Weg und genießt den Rioja (Riocha). Wir hoffen, dass es Simons Füßen besser geht.

Anneke

Wat een doorzetters zijn jullie. Nu al Jean Pied de Port. Voor mij duurt het nog wel zo’n 2,5 week. Niet alleen lopen maar ook genieten van de mooie tocht door Spanje. Bon Camino.