Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 72 Espinal - Pamplona 40 km totaal 1886 km

20 uli Dag 72
Espinal - Pamplona 40 km
Totaal 1886 km

Na het stoeien met de waterdruppels, de foto's op het blog zetten, wat nogal een werkje was, ik had namelijk een zootje foto's gemaakt. Ondertussen kon ik met een half oog de tour volgen. We zitten voor als nog met zijn drieën in deze prachtige herberg (Hier refuge genoemd), we krijgen hier ook warm voer toegediend. Aan tafel maar dan in het Spaans word er om zeven uur geroepen, we krijgen salade met pasta er door, brood, worstjes, chips en een toetje, allemaal erg lekker en alles gaat op, maar de winnaar is weer de drank, wat een verschrikkelijk lekker rood wijntje krijgen we erbij. Koppie koffie toe en het was net als de rest van de dag weer een feestje. Luis de beheerder hier krijgt ook een dikke voldoende, wat worden we weer aan alle kanten geholpen. We staan morgen gelijk met de bakker op, kwart over vijf dus. Na een boeren nacht kwart over vijf eruit, ontbijten met een koekje en koffie en even over zessen op pad. Vandaag wel weer met heet water, gisteren gingen we zonder op pad, toen kwamen we er achter dat het lastig is als je zelf je pauzes niet kan plannen. We hadden gisteren ook nog de mazzel dat we onderweg wat konden krijgen, dit was vandaag niet het geval.we liepen gisteren op het eind ook nog een Hongaar op, Janus, deze vroeg overal de weg zelfs al wist hij dat hij op de route liep, we waren blij dat hij een dorpje verderop sliep (We werden er kriegel van).
De laatste afdaling gisteren was gevaarlijk met losse stenen erg lang en bijna loodrecht naar beneden, de dag ervoor heeft een vrouw haar arm nog gebroken. De route begint vandaag mooi en dit houd de hele dag zo aan, het is veel en soms ook lastig dalen en er zitten aardige klimmetjes bij. Tijden onze tweede koffie stop komen er het jonge vrouwen aanlopen, welke uit Gent in Belgie komen. Even een praatje en ze lopen weer door. Als we na de koffiepauze een stukje gelopen hebben, staan deze vrouwen te wachten, ze vragen of ze een stukje met ons mee mogen lopen omdat ze een rare snuiter die ze al een keer tegemoet gekomen is, nu is omgekeerd niet vertrouwen. Deze snuiter loopt ondertussen ons vieren voorbij, en we zien dat hij geen enkel heel kledingstuk aan zijn lijf heeft en met een grote steen in zijn hand loopt. Wat doe je dan als twee stoere kerels, inderdaad we lopen gezellig kletsend met de meiden mee. Na een tijdje laten we ze achter, de rare snuiter is verdwenen. Iets verder lopen we Suzi voorbij even bijpraten en verder maar weer, we hebben onze zinnen op Pamplona gezet 40 km dan voor vandaag. Het weer werkt net als de route mee, het is bewolkt en ongeveer 23 graden, heerlijk wandel weer. Pamplona halen we en komen nog redelijk fris om drie uur aan.
Dus morgen maar weer verder.

Leif

Jammer dat er toch weer drank in het spel is.....maar ja jullie zijn bikkels en in de eerstvolgende kerk kunnen jullie biechten en dan weer verder...
Hij heet Padre Pedro die priester.
Toi toi toi!

Sonja

Pamplona gelukkig is het tomaten gooien al achter de rug.Lees je blog met veel plezier.
Wat een doorzetters!

Tonnie und Ingo

Jongens wat gaan jullie snel. Hartelijke groeten van Ingo en mij. We zitten op een terras in Saint Jean Pied de Port. Ingo gaat zo op terugreis naar huis. Ik haal jullie niet meer in. Buen Camino

Janet

Henk, Pamplona,tomaten........waar gaat het fout.????succes!!!!!!!

Janet

Henk, Pamplona,tomaten.........waar gaat het fout.???? Succes maar weer.

Annelies Beijer-Meereboer

Hoi Simon en Henk,
Ik mis jullie gezellige reportages. Jullie zijn nu in Spanje , ik hoop dat jullie niet gestopt zijn.
Succes mannen!