Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 73 Pamplona - Cirauqui 30 km totaal 1916

21 juli Dag 73
Pamplona - Cirauqui 30 km
Totaal 1916 km

Zo inschrijven, dit is niet eens een grote herberg maar het begint al behoorlijk op commercie te lijken. Er staan een aantal tassen met nummers erop, dit is van een georganiseerd Caminio. De deelnemers lopen met een klein dagrugzakje en de rest van de bagage wordt naar de gereserveerde herberg gebracht. Na het inschrijven lekker spelen met mijn waterdruppels, dan op rust, blog bij werken, dan Pamplona even in om cultuur te snuiven en om iets van voedsel binnen te krijgen. Het is gezellig druk in de stad, we zitten een week na de feesten met de stieren. We schuiven een terras op, bestellen een drankje en vragen de kaart. De ober maakt ons duidelijk dat de keuken pas om acht uur open gaat. Dan schuiven we maar een terras op waar we wel gevoerd worden. Hier komen we nog een oude bekende tegen maar die herkennen jullie wel op de foto. Terug in de refuge de foto's op het blog plaatsen, een bakkie en plat. Kwart over vijf staan we op, er zijn al meer pelgrims wakker. Het is hier goed geregeld, het ontbijt staat gewoon klaar, dus ook deze vroege vogels kunnen ontbijten. Zes uur gaan we op pad, het eerste stuk door Pamplona, waar het nog schemerig is. De route is weer mooi vandaag, we mogen weer klimmen en dalen wel zijn de klimmetjes mínder hoog. Er zit één gevaarlijke afdaling in over allemaal losse keien. Het zelfde als gisteren gebeurd, we zien in het begin af en toe een pelgrim, en later weer hele hordes. We zien nu ook de bussen die deze massa brengt. We hebben vandaag weer prima wandel weer, een paar graden warmer dan gisteren. Om half twee komen we op bestemming aan, waar we lekker badderen en gauw de was in de wasmachine. Tot zover en tot morgen maar weer.

Sjors

Morrie, blijft mooi om te lezen, al in Spanje, ga zo door. Oh ja die bbq is ook een goed idee. Groeten.