Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 81 Hontanas - Boadilla del Camino 28 km totaal 2170 km

29 juli Dag 81
Hontanas - Boadilla del Camino 28 km
Totaal 2170 km

Na de rust, even lekker een water gevecht met het bad eendje. Daarna het blog bijwerken, terwijl ik de foto's op het blog zet, komt Simon met een bakkie pleur aan. We zitten hier op een prachtig plekje. Toen we aan kwamen lopen en nog 750 meter van het dorpje af waren, was het nog steeds niet te zien, zo diep in een dal ligt het. We eten ook weer met de (nu wat kleinere) massa mee en schuiven om zeven uur aan. Onder tussen doden we de tijd met de tour op internet, en Simon met formule 1. Wat nog opvalt is dat sinds we in Spanje zijn, het inschrijven niet met de Franse slag meer gaat, hier vragen ze altijd ook nog om je gewone paspoort ( hebben we in Frankrijk niet meegemaakt). Als we aan de koffie zitten kom opeens Helen aanzetten. Zij heeft vanmorgen Yvonne op de trein gezet en om negen uur gestart en in een keer hier naar toegelopen. We hadden haar hier niet meer verwacht, wat een prestatie in deze hitte. Als we gaan eten zit Helen bij ons aan tafel, Helen is een gezellige vrouw die heel de wereld heeft afgereisd, waar ze met veel passie over kan vertellen. Ik los na het eten mijn schuld (bakkie koffie ) in en we zitten nog even gezellig na te tafelen. Dan gaan we maar weer eens plat. Na een dag met een saaie route, hebben we lekker gewandeld en ons verblijf hier er bij opgeteld was het ons tachtigste feestje. Wekkertje staat weer op vijf uur en na ons ochtend ritueel gaan we om half zes er weer vandoor. Als we weg gaan vraagt een Zweedse vrouw of ze het eerste stuk in het donker met ons mee mag lopen
(Zo onbetrouwbaar zien we er dus niet uit), we gedragen ons dan maar weer als stoere mannen. In het volgende dorpje nemen we afscheid van deze dame. Als we even verder aan een bakje zitten komt Helen langs, die we even verder op inhalen en 2 uurtjes mee oplopen. Zo schiet het lekker op in dit over het algemeen saaie landschap. Met het weer treffen we het, het zonnetje is wel duidelijk aanwezig maar wordt vergezeld door een stevige bries. We zijn vandaag echt vroeg op bestemming, half twaalf. We nemen dus eerst de lunch maar tot ons en gaan daarna op rust, dus morgen weer verder.