Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 88 Hospital de Orbiga -Rabanal de Camino 38 km totaal 2365 km

5 aug Dag 88
Hospital de Orbigo - Rabanal de Camino 38 km
Totaal 2365 km

Het mag dan de mooiste herberg tot nu zijn, maar er hangt hier een zweverig sfeertje, het ruikt naar wierrook, we horen al vier uur de zelfde, nou ja muziek kan je het niet noemen (zegt Simon), en er wordt aan joga gedaan. Maar echt irritant is de beheerder die iedereen achter zijn vodden zit, of je je kopje gelijk weer afwast, of het lege blikje in de goede bak neer pleur (hij lijkt wel een politie agent, die overal opduikt, de swiebertjes noemen hem bromsnor). Schoon op het aanrecht om het over vijf minuten weer te gebruiken is er niet bij, alles moet gelijk terug op zijn plek (gek word je ervan).
Als de magen beginnen te knorren, gaan we op zoek naar voer. Toen we zo net aankwamen lopen hadden we al gezien dat we in een heel mooi dorp zijn aangeland. Het eerste restaurant waar we binnen stappen zit vol dus moeten we een stukje verder lopen. Maar we hebben redelijk snel succes, en werken een heerlijk broodje ham, kaas naar binnen. We lopen in de hitte terug, blij dat we niet verder hoeven met dit weer. De kreet van de dag is weer zo weinig mogelijk bewegen in de middag. Vier uur de supermarkt is open, even weg uit deze zweverige toestand. Voor mij hebben een paar Koreanen gekookt, de hele tent stinkt dus naar de vis (ze eten bijna niks anders als vis). Na het eten maar uitbuiken, en straks het laatste bakje koffie. Kwart over vijf de wekker, gaat en het lijkt wel of deze gelijk de luidsprekers activeert, want gelijk gaat de muziek aan. Om 6 uur hebben we bij bromsnor ontbijt en om tien over zes zijn we op pad. Het weer is in de ochtend lekker er staat gelukkig ook een klein briesje. S'middags wordt het warmer maar we vinden het alle twee goed te doen. Onze route is in het begin mooi, de laatste negen km is aan de saaie kant. Op dertig kilometer strijken we op een terrasje neer, en overleggen of we nog acht km verder willen. Twee keer ja is geen nee, dus door maar. Om even over twee komen we op bestemming aan, voor de verandering nemen we na het inschrijven op het terras bij de buren een kan Sangria.
Deze maken we snel Soldaat en gaan hierna op rust.

Morgen maar weer verder.

Marian

Echt zoveel bewondering voor jullie. Alleen wat ik mis in het verhaal de poederdoos wordt niet meer geactiveerd.

Janneke

Wat een geweldige reis, succes verder samen!

Sonja

Weer helemaal op de hoogte van jullie wandelvakantie.Zet hem op jongens. Hoeveel schoenen hebben jullie versleten?

Petra Rotgans

Nog een 'klein' stukje en jullie zijn op jullie bestemming, ik heb met veel bewondering jullie verhalen gelezen en ben zelfs op het internet informatie gaan lezen over de Camino en de apostel Jakobus en zijn graf. Wat een reis!!

Sammie6306

Ik lees vanaf het begin mee en geniet erg van jullie verhalen. Compliment dat je dit trouw iedere dag doet. En nog meer complimenten dat jullie met deze hitte nog steeds jullie weg vervolgen. Die badeend is daarna zéker nodig, wat een gezweet.

Geniet nog van jullie laatste etappes, ik mis nu al dat er geen dagelijks verhaal meer komt!