Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 100 Negreira - Olveiroa 35 km totaal 2662 km

17 aug Dag 100
Negreira - Olveiroa
35 km Totaal 2662 km

Zo dan het badeend ritueel, lekker het luie zweet er af spoelen. Hierna gaan Kevin en ik het dorp nog even in, om slippers welke hij vergeten is. Maar ja Spanje hè, s'middags houden ze siësta, dus alles dicht. Terug jullie maar weer een verhaaltje vertellen en met een paar foto's opleuken. Kevin zit (nog) niet in ons pelgrims ritme en vind de middag lang duren. Maar het wordt ook voor hem zeven uur, etens tijd. Dus we gaan om voer, we belanden in het zelfde zaakje als met de lunch. Hier proppen we de tank vol met heerlijke brandstof, wat wordt weg gespoeld met een flinke pul bier. Na het voer nog buiten bij de herberg een koppie koffie. Hier raken we in gesprek met een Belgische dame. En Simon kam het niet laten een gebbetje te maken, vooral als ze een filmpje van het wierrookvat van de pelgrimsmis laat zien van wel 9 seconden. Dus is het na een gezellig onderonsje zo weer bed tijd. Morgen willen we op tijd op pad, vanwege de 35 kilometer die we gaan lopen. Dus wekding op vijf uur. Als het wekding om half zes nog niet is afgegaan, maak ik de mannen maar wakker. Koffie en een broodje en dan om vijf over zes op pad. Het is fris vandaag, we hebben maar een uurtje zonder jas gelopen. Het was denk ik wel windkracht zes, en bewolkt. Overigens prima loop weer. Het was vandaag veel klimmen en dalen, in een mooie omgeving. Rond twee uur zijn we op bestemming, waar we een prachtig onderkomen hebben, en het nu nog lekker rustig is. We dumpen de tassen en gaan om koffie in het restaurant naast de herberg. Daarna gaan we badderen en op rust. En weer zit er een mijlpaal op, we zijn vandaag 100 dagen op pad. Wat zijn deze omgevlogen, het voelt heel onwerkelijk. Maar toch is het zo en de terug reis klopt aan de deur. Maar eerst naar het einde van de wereld.

.morgen weer verder.

Twee dagen terug heb ik onze eerste en de stempel van Santiago de Composte?la op foto laten zien. Het verbaast me dat niemand reageert op de eerste stempel, dezeis namelijk van gemeente Wieringen.

Cornelia

Inderdaad, is sinds enkele jaren gemeente Hollands Kroon.
Maar Wieringen zit er dus goed ingebakken dat zelfs de Wieringers het niet zagen.

Anita Roozendaal

We wonen ook nog steeds OP Wieringen, niemand hier heeft het er over dat hij of zij IN Hollands Kroon woont?

Jan

Fijn dat je zoon nu ook kan ervaren wat het is om iedere dag te lopen. Succes met de laatste loodjes.

Jaap

Wat gezellig dat Kevin nu ook meeloopt. Ik vond die eerste stempel al wel raar en ben verrast dat die van Wieringen is. Ik zou er maar wat anders van maken als ik jullie was.

Alex

Je mag dan wel belasting betalen in de gemeente Hollands kroon... Je blijft te allen tijde op Wieringen wonen.